Το Άλμπουμ του Γάμου και η σημασία του

Το Άλμπουμ του Γάμου και η σημασία του
Read More
Δεν είναι λίγες οι φορές που στα ραντεβού που έχω με ζευγάρια ακούω τον έναν να λέει στον άλλο «ας αφήσουμε τα έξοδα για άλμπουμ για τώρα» και πως το σημαντικό είναι να έχουν το ψηφιακό αρχείο των φωτογραφιών. Πώς αυτό που μετράει είναι να πάρουν σε ένα dvd disc  ή σε ένα usb stick τις φωτογραφίες σε ψηφιακή μορφή και αργότερα ίσως   τυπώσουν ή απλά εκτυπώσουν μερικές για να τις βάλουν σε 3-4 κορνίζες στο σπιτικό τους. Είναι απολύτως κατανοητό ότι τα άλμπουμς γάμου κοστίζουν αρκετά, αλλά κοστίζουν γιατί είναι hand-made άλμπουμς σε επαγγελματικής ποιότητας χαρτί και σίγουρα κάτι παρόμοιο δεν βρίσκει εύκολα κανείς εάν δεν είναι επαγγελματίας. 
Επιτρέψτε μου όμως να μην σταθώ άλλο στο οικονομικό μέρος του εξόδου αυτού όπως πολλά ζευγάρια θέλουν να αποκαλούν.                     
http://kostasfragkias.blogspot.gr/2015/12/alboum-gamou-album-wedding.html                                                       
Θα σας πω μια ιστορία… την δική μου ιστορία σε αυτό το θέμα.
Οι γονείς μου παντρεύτηκαν το 1955 και από μικρή ηλικία θυμάμαι απογεύματα ατέλειωτα να ξεφυλλίζω το άλμπουμ γάμου τους ξανά και ξανά. Το άλμπουμ τους έχει ακριβώς 32 φωτογραφίες και αν κλείσω τα μάτια μου τις θυμάμαι μία μία σαν να τις έχω μπροστά μου αυτή τη στιγμή. Ο λόγος που τις θυμάμαι είναι ότι τις έχω δεί εκατοντάδες φορές από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου μικρό μέχρι και πρόσφατα όταν επισκέφτηκα το πατρικό μου τελευταία φορά. Ενθουσιαζόμουν μικρός να βλέπω τους γονείς μου νέους, τον παππού και την γιαγιά μου δίπλα τους, τους θείους μου και τα μεγαλύτερα μου ξαδέρφια πλάι τους. Ταξίδευα στον χρόνο με αυτό το άλμπουμ…ένιωθα πως βρισκόμουν και εγώ εκεί.
Πλέον 52 χρόνια μετά νιώθω ακριβώς το ίδιο ρίγος όταν το ξεφυλλίζω, ακόμα κι αν οι φωτογραφίες έχουν ξεθωριάσει και το άλμπουμ έχει τσαλακωθεί σε ένα σωρό σημεία. Αυτές οι φωτογραφίες μου φέρνουν κοντά τον πατέρα μου που πλέον δεν έχω μαζί μου, τον παππού και την γιαγιά, τον θείο μου και με γυρίζουν πενήντα δυο χρόνια πίσω σαν να ταν χθές. Μην μένετε λοιπόν σε 3-4 φωτογραφίες τυπωμένες απλά για μερικές κορνίζες. Σε λίγα χρόνια θα γίνετε γονείς, θα έχετε τα παιδιά σας να αναζητούν στιγμές σας από το χθές. Μην ζητάτε απλά ένα usb ή ένα disc, σε τριάντα χρόνια από τώρα πιστεύετε ότι οι υπολογιστές όπως τους ξέρουμε θα έχουν usb θύρες ή θέση για dvd disc? Αν το παρόν είναι μια ένδειξη για το μέλλον τότε σίγουρα η απάντηση θα είναι Όχι.
Τα σημερινά ζευγάρια λαμβάνουν κοντά στις χίλιες φωτογραφίες μέσο όρο στο γάμο τους, χώρια αυτές που θα σας δώσουν φίλοι και συγγενείς μετά με τις δικές τους φωτογραφικές μηχανές. Πιστεύετε ότι εσείς θα θυμάστε περισσότερες από δέκα εάν δεν τυπώσετε κάποιες από αυτές? Στον δικό μου γάμο πριν λίγα χρόνια έλαβα χίλιες και φωτογραφίες, αλλά εάν με ρωτήσετε πόσες θυμάμαι και πόσες κοιτάω θα σας απαντήσω ότι είναι αυτές που έχουν τυπωθεί στο άλμπουμ γάμου μου. Κάθομαι με τις κόρες μου και το ξεφυλλίζω με αγάπη και συγκίνηση για εκείνη την μέρα. Και αυτό θα κάνουν και μόνες τους μες τα επόμενα χρόνια.
Κατανοώ απόλυτα το έξτρα κόστος ενός άλμπουμ και σίγουρα οι εποχές που ζούμε είναι δύσκολες για όλους μας, αλλά προσπαθήστε να βρείτε το έξτρα ποσό για να κάνετε άλμπουμ, κόψτε από κάτι άλλο στα τόσα έξοδα που έχει ένας γάμος, προσπαθήστε να βρείτε για εσάς τι έχει αξία μετά το τέλος της μοναδικής ημέρας της ζωής σας. Και πραγματικά πιστέψτε με…κάντε το δώρο σε εσάς, στα παιδιά σας, στα εγγόνια σας… διότι όταν μια μέρα μετά από χρόνια αυτά θα σκαλίζουν την βιβλιοθήκη σας και θα βρίσκουν το άλμπουμ γάμου σας, η χαρά τους δεν θα συγκρίνεται με καμία αξία χρηματικού ποσού αλλά μονάχα με την αξία που χαρίζονται οι στιγμές μας στον χρόνο.
Κωνσταντίνος Φραγκιάς, Φωτογράφος